|
Post by polosteroid on Apr 10, 2007 21:02:53 GMT 1
hee rico, kom je zondag 22 april je starsletjes showen hebben we weer meeting meer info bij clubmeetings
|
|
|
Post by ricow on Apr 16, 2007 12:44:45 GMT 1
woeps... jullie lopen een beetje achter ff update: Dit is er over van mijn witte starletje: zo zijn ze weg gegaan (die bovenste was een sloper die ik nog had staan) Die rode is ook verkocht. intussen heb ik weer een ander starletje gekocht, mijn starletje naast die van een maat van me... Prachtig ding is dat! zit echt een hoop werk aan om hem naar mijn zin te maken. hij gaat mat zwart gespoten worden (rat-look) verder ga ik aan het uiterlijk weinig doen. er zal een effectief klein luchthappertje op de motorkap komen, voor de koeling. verder wil ik de wegligging gigantisch aanpassen. auto is al verlaagd met stuggere schokbrekers. de camberplates staan afgesteld op 1,4 graden negatief. voorbeeldfoto van een camber op 5 graden negatief: zo extreem staan mijn voorbanden dus niet maar dan heb je een idee wat ik ermee bedoel. veerpootbrug achter heb ik zelf gemaakt, veerpootbrug voor is ook in de maak. verder gaat er een rear swaybar onder komen (is besteld) dit zorgt voor een VELE malen betere wegligging. ook komt er een Adjustable pan hard rod onder, tsja hoe leg ik uit wat zo'n ding doet :? kijk dit flash filmpje maar: www.rs-r.co.jp/products/lateral/instruction.swf Stabilisator stang voor(zoek ik nog). en wat de 22ste betreft, dan heb ik Clubspecials met Starlet Club Holland. gaan we dus met z'n allen over zandvoort blazen dus kan helaas niet komen. misschien een andere x weer...
|
|
|
Post by polosteroid on Apr 24, 2007 20:52:53 GMT 1
hoi rico, hoorde van mijn vrouwtje dat je nog wou komen maar ja we waren net weg toen jij ong belde volgende keer beter
|
|
|
Post by ricow on May 16, 2007 1:33:44 GMT 1
idd volgende x beter ff een update na lange tijd: ben op zandvoort geweest! heb sportstoeltjes uit een suzuki swift GTI ingebeund: rockford woofertje + monoblokkie (en JA ik moet alle kabeltjes nog wegwerken!): fotootje van mijn Whiteline Adjustable Rear Swaybar en Adj. Panhard rod: Lower armbar: hand-made veerpootbrug Camberplates (zorgen voor een negatieve wielstand maw: strakker stuurgedrag) Eindresultaat: een uit de klauwen gewassen en afzichtelijke kart
|
|
|
Post by ricow on Jun 29, 2007 9:50:41 GMT 1
maar ff een update-je doen hier auto is nu 8 cm verlaagd de voorkant is nog te steeds te hoog vind ik
|
|
|
Post by christiaan on Jun 29, 2007 10:55:38 GMT 1
Zo zo dat ziet er goed uit ja...!!! hou ons verder op de hoogte hé!?
Gr christiaan
|
|
|
Post by polosteroid on Jul 1, 2007 21:17:44 GMT 1
jaja nu kan je zeker wel goed hoeken
|
|
|
Post by ricow on Jul 2, 2007 0:27:06 GMT 1
dat kon ik toch al wel hoor ging me alleen meer om de looks... alleen verlagen helpt niet hoor als je echt wilt hoeken... die stabilisatorstangen enz die eronder hangen dat heeft meer effect!
|
|
|
Post by polosteroid on Jul 2, 2007 10:45:32 GMT 1
ja dat bedoelde ik ook eigenlijk
|
|
|
Post by ricow on Jul 10, 2007 22:41:29 GMT 1
Jullie hebben niet een apart deel he? waar je alle modificaties kunt zettend die je aan je auto doet? een Showroom ofzo... nja dan post ik mn update-tje hier maar... heb er ff een ander uitlaatje onder gebakken... fotootjes: filmpje
|
|
|
Post by speeddemon on Jul 18, 2007 14:27:43 GMT 1
Goed bezig met dat Starletje!!
Vooral de vooruitgangen qua wegligging zijn nogal kick!!
Wil dat voor de crx eigenlijk ook allemaal nog hebben/maken, maar zelf maken weet ik niet waar ik aan het juiste materiaal kom....
en kopen, tjah, op het moment nog vele belangrijkere dingen te betalen...
Keep On tuning!!
grtz, Ruud
|
|
|
Post by christiaan on Jul 20, 2007 12:18:29 GMT 1
Ziet er goed uit man..!!
Gr christiaan
|
|
|
Post by ricow on Nov 11, 2007 20:54:53 GMT 1
Tis lang geleden, maar toch maar weer een update-je van mijn kant heb weer een ERRUG vruchtbare sleutelmeeting gehad bij mij thuis... er stonden zo'n 25 starletjes bij mij voor de deur willekeurig fotootje een Cusco veerpootbrug gemonteerd: mijn stabilisatorstang van PU bussen voorzien en een Anti lift/castor kit gemonteerd officieel praat wat zo'n anti liftkit doet: De set is ontworpen om de castor hoek van de auto te vergroten tot maximaal 1 graden, en tegelijkertijd de anti-lift geometrie aan te passen. Het resultaat is een dramatische verbeterde tractie, vermindering van onderstuur, een vergroting van de negatieve dynamische camber, en een verbeterde voertuig stabiliteit en stuur feedback. Al deze voordelen verbeteren de totale wegligging en tractie. maar dan het mooiste waar ik de komende weken erg druk mee ben. een 1.3 turbo uit de japanse Starlet goed voor zo'n 135 pk (op standaard boost) TMIC (Top mount intercooler) gaat eraf ik wil nl geen luchthapper en gaat vervangen worden door een FMIC (Front mount intercooler) deze week ga ik er vast de airco en stuurbekrachtigingspomp eraf rossen. de motorsteunen gaan verstevigd worden met polymeerrommel. zodat deze minder kantel bij acceleren, wat dus weer neerkomt op snellere acceleratie. heel het interieur gaat uit mijn auto. hier hoop dus zo'n 100 kg uit te krijgen... daarvoor in plaats komt er een rolkooi in. en als alles straks klaar is en netjes ingereden is. gaat de boost omhoog naar +/- 0.9 Bar waarmee ik op ong. 160 pk ga uitkomen op 700/750 kg. ik zal jullie op de hoogte houden.
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Nov 11, 2007 21:45:07 GMT 1
Jaja goed bezig. Ben benieuwd. Grtzzzzz
|
|
|
Post by mikey on Nov 12, 2007 9:25:41 GMT 1
zo dat is een flink blokkie voor zo'n laag gewicht. Dat wil wel vooruit gaan.
mzzl mikey
|
|