|
Post by speeddemon on Aug 15, 2010 22:01:04 GMT 1
Hey Carlo, Ben zelf al bezig met plakken, polyen en plamuren! opzich valt de schade wel mee.. tis een lelijke scheur onder de rechterkoplamp.. maar opzich moet het wel goed gaan komen Bedankt voor het aanbod though..! foto'tjes van de schade en een gaatje! achteruit een parkeervak uitdraaien en tijdens het draaien achter een stoeprand blijven hangen... de stomme fout maken niet even terug vooruit te rijden maar door te trekken... dan krijg je dit soort schade.. snik... Stoeprandje liep wat schuin omhoog.. dus de bumper werd alleen maar meer omhoog 'gevouwen' naar mate dat ik verder achteruit reed.
|
|
|
Post by Pino on Aug 16, 2010 18:06:08 GMT 1
Hey Ruud, Das altijd balen als zoiets gebeurd.. Voordeel van poly is wel dat je het weer netjes kan herstellen Schroefsetje is ook weer een mooie update! Mzzl Michiel
|
|
|
Post by speeddemon on Aug 17, 2010 12:43:38 GMT 1
Schroefsetje is een van de beste aankopen voor de auto die ik heb gedaan... damn, wat is dat fijn zeg... sturen als een kart.. en als je daar ff geen zin in hebt (lange afstanden bijvoorbeeld) draai je het spul gewoon wat comfortabeler... Maar ik blijf vrij stellig van het motto...: Comfort is voor thuis! Fijn is het wel Vooralsnog kan ik iedereen die D2 racingsport (of K-sport, want dat is natuurlijk zo goed als hetzelfde) iedereen aanbevelen
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 4, 2011 23:24:51 GMT 1
Hmmmmm... Ik rijd dus al eventjes rond met een koelvloeistoflekkage.. Blok is nooit warm gelopen o.i.d.. eigenlijk merkte ik verder niet zo gek veel, behalve dan dat er af en toe wat koelvloeistof onder de auto lag... Een aantal keren aan het zoeken geweest maar zelf niet echt kunnen traceren waar het nu eigenlijk vandaan kwam. Vandaag was ik het beu, en ben eens ff langs de garage gereden... Hoogstwaarschijnlijk heb ik een lekke koppakking... er komt voor zover ik het kan zien..(drap in de koelvloeistof of dikke walmen achter de auto) nog geen koelvloeistof in het blok zelf... maar het loopt er wel langs naar buiten waarschijnlijk.. Daar ben ik weer mooi klaar mee... lol Ben blij dat ik een garagebox huur tegenwoordig, kan mooi op het gemak het blok uit elkaar worden gehaald om het een en ander te vervangen en te controleren.. Kutauto's altijd..
|
|
|
Post by skitzo on Mar 5, 2011 16:48:04 GMT 1
een motorblok wat koelvloeistof naar buiten lekt door de koppakking is nagenoeg onmogelijk... het zal eerder een waterhuisje of daar de afdichting van zijn
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 5, 2011 20:37:20 GMT 1
ooooh, ok.. Ja, ik dacht ook altijd dat een lekke koppakking een interne lekkage was.. Maar er ligt bij mijn auto echt iedere keer vloeistof onder de auto..
Najah, als het ff meezit ga ik morgen de kappen van de distributieriem er af gooien... dan kan ik het allemaal wat beter zien bij de waterpomp etc... Ik hoop dat het idd meevalt en gewoon de waterpomp is o.i.d..
We zullen het wel gaan zien.. En anders, als het toch meer is.. dan hoop ik dat het weer een leerzame ervaring zal worden, haha
|
|
|
Post by mikey on Mar 6, 2011 7:46:52 GMT 1
je heb ook totaal geen geluk met je wagentje he? mzzl mikey
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 6, 2011 21:47:13 GMT 1
Haha, ja.. en het mooiste is nog.. Voordat ik de auto wegbracht om hem te laten spuiten (voordat ik er écht geld in ging pompen dus) Had ik er echt noooooooit wat mee aan stukken o.i.d.. haha Ondankbaar ding dat het is! ;) Najah, de auto is natuurlijk ook al wel ff 23 jaar oud.. en loopt al aardig in de 200k kilometers.. dus dat er af en toe wat stuk gaat en vervangen moet worden is tot daar aan toe... Maar een pauze tussen de reparaties en gewoon een keer een lente/zomer lekker kunnen toeren weer.. zou meer dan welkom zijn.. Komt hopelijk deze zomer goed.. ik heb iig al wel hulp voor het sleutelen aan het blok.. dus kan gewoon in mijn eigen garagebox aan de gang.. das al heel wat
|
|
|
Post by ricow on Mar 20, 2011 11:07:48 GMT 1
kan idd bijna geen lekker koppakking zijn man... die garage wilde jou wss lichten... ik zou eerst eens goed gaan zoeken waar die plas vandaan komt... kijk eens onder je auto recht omhoog van waar de plas ligt... dan zal vast wel iets nat zijn van die kvs... zo kun je vast wel herleiden waar het vandaan komt... misschen radiateur slangen poureus? thermostaathuis lek? is het aan de andere kant van het blok? waterpomp? zo ja, misschien verstandig om je distributieriem gelijk te doen? draai je oliedop er eens af... zit er witte smurrie in? dit KAN duiden op een lekke koppakking... hoeft niet want dit kan ook komen als je altijd korte afstanden rijd.... kortom genoeg te checken voordat je je echt grote zorgen moet gaan maken
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 20, 2011 18:04:44 GMT 1
Hey Ricow, Lichten willen ze me zeker te weten niet.. Is bij de garage waar ik heel wat jaartjes vakantiewerk heb gedaan... Ze staan daar nog altijd voor me klaar en doen ontzettend veel klusjes tussendoor voor me zonder ook maar iets te rekenen enzo.. Kan er nog geregeld materiaal lenen etc. etc.. Bovendien weten ze daar al lang dat ik grote klussen enzo met familie en/of vrienden doe.. dus wat dat betreft ben ik er wel zeker van dat ze betrouwbaar zijn.. Voor zover we daar konden zien kwam de lekkage van boven de waterpomp... en het vloeistof zit zowel voor, aan de zijkant als aan de achterkant van het motorblok.. Goed, de auto staat rustig in de garage nu.. ben weer oldskool met het het fietje naar Breda aan het rijden elke dag.. whaha.. Als ik weer tijd en zin heb ga ik er weer aan verder.. een oorlog voeren met de krukaspoeliebout.. en dan het blok weer verder uitkleden om de lekkage op te sporen... Het komt iig vanaf het blok, niet van slangen of andere onderdelen...
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 20, 2011 18:06:03 GMT 1
En ja.. ook de distributieriem en alles gaat dan vervangen worden... Sterker nog, het kan best zijn dat er sowieso veel meer gaat gebeuren aan controleren en vervangen... als we dan toch bezig zijn onder de motorkap..
|
|
|
Post by ricow on Mar 21, 2011 5:27:30 GMT 1
is het niet verstandiger om er gelijk een andere (wat snellere) hartje in te hangen? (A)
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 21, 2011 7:54:02 GMT 1
haha, geloof me Ricow, als ik dat geld had gehad.. dan was dat wel gebeurd ja! Een VTEC blok met turbo of een Integra Type R motorblok.. Maar stiekem moet er dan toch nog aardig wat veranderd worden aan de auto.. alleen de juiste H-sport motorsteunen voor een dergelijke conversie kosten al iets van 400 euro ofzo.. Maar ik ben nog steeds een voltijd student... Loop nu stage en ben voor deze reparatie al blij dat ik een aardige vergoeding krijg dit keer.. Maar verder houdt het wel zo'n beetje op.. Misschien iets voor na de opleiding.. maar anderzijds.. als ik over een half jaar tot een jaar voltijd ga werken.. Wil ik misschien ook wel geld opzij gaan leggen voor een andere droomauto van me... Een Datsun Fairlady Z van bouwjaar 1969 tot 1974.. En eer ik zo'n auto heb gevonden en heb opgeknapt (want die wil ik echt tot de laatste bout restaureren) zijn we alweer heel wat euro'tjes en jaartjes verder.. Wil de CRX nog wel een paar jaar blijven rijden, maar echt investeren in een sneller blok zie ik dan niet meer zo zitten denk ik.. Wel bedankt voor het meedenken
|
|
|
Post by speeddemon on May 25, 2011 7:13:35 GMT 1
@ Skitzo en Ricow, Het was idd niet de koppakking maar de waterpomp.. gelukkig..! Nogmaals.. de garage waar ik geweest ben heeft me niet willen lichten.. Ze wisten het niet zeker en hadden al tegen me gezegd dat ik er maar ffkes goed naar moest kijken.. maar dat de kans er wel in zat.. Toen ik bij dezelfde garage een weekendje zo'n drukpomp leende kwam ik er achter dattie idd via de waterpomp lekte.. De auto op assteunen gezet en daar op het gemakje aan aan het werken gegaan, haha... in totaal 7 weken bezig geweest.. Maar da's omdat ik oorlog kreeg met de krukaspoeliebout.. (wat zit dat kreng vast bij crx'jes) En meerdere dingen tegelijk ben gaan doen... De nieuwste foto's..: (let niet op het vuil) Windowtint, nu ook weer voor; Dattie niet zo mooi gespoten is weten we allemaal al.. maar heb nu ook wat gaas in mijn spatschermen gewerkt voor de afwerking; En.. een watertempmeter toegevoegd;
|
|
|
Post by mikey on May 25, 2011 17:33:41 GMT 1
begint weer wat te worden zie ik wel
mzzl mikey
|
|