|
Post by opeltje16v on Aug 18, 2011 23:31:36 GMT 1
Ik heb momenteel ook voorkeur bij de lip van jms... Vind het erg dik. Nu moet ik alleen even zien waar ik hem vandaan haal, en wat ie gaat kosten. Volgens mij is deze vrij zeldzaam. Pino, misschien kun jij even voor me kijken of show off iets kan betekenen?
Mzl matt
|
|
|
Post by opeltje16v on Oct 17, 2011 21:00:27 GMT 1
zow... Na lange tijd ook maar even een update. Voor de coupé heb ik een mooi verlagingsset aangeschaft van KW, variant 2. Deze zijn niet alleen in hoogte verstelbaar, ook in hardheid Mijn wintersetje ligt ook klaar met zo goed als nieuwe winterbanden van michellin. Komende tijd staat het volgende op het programma voor de coupé; - dumpvalve schoonmaken - stabilisatorstangetje vervangen (ramelt) - vacuüm slangen nakijken - olie verversen - verlagingsset monteren - winterbandjes eronder gooien - dynamo van m'n oude astra overzetten, die is nog vrij nieuw, en de huidige is niet zo best meer en maakt een sissend geluid Aankomende zaterdag ga ik met een paar man de onderdelen die nog waarde hebben van m'n oude assie demonteren. Ergens daarna wordt het restant opgehaald. als dit lijsje is afgewerkt, is het tijd voor de aanpak van het uiterlijk..... Tot zover m'n upje Mzl matt
|
|
|
Post by skitzo on Oct 17, 2011 22:40:55 GMT 1
door wie laat je het restant ophalen? heb ook nog wat staan namelijk
|
|
|
Post by opeltje16v on Oct 18, 2011 7:12:14 GMT 1
Ik ken iemand van een sloop in breda. Die doet eigenlijk alleen koreanen, maar hij maakt voor mij een uitzondering. Ik moest alleen wel de auto 'rollend' houden, omdat hij alleen een auto ambulance heeft.
|
|
|
Post by opeltje16v on Nov 19, 2011 22:36:13 GMT 1
hej vrienden. Tijd voor een dikke up! Aanstaande vrijdag krijgt de coupé een grote beurt. Daarbij vervangen we ook meteen het distributie set, multiriem met spanrollen, dynamo wisselen enz. Afgelopen weekend heb ik de radiateur ookal vervangen, ging spontaan lekken. Ook heb ik de motorruimte eens lekker kunnen reinigen, want ik kon overal goed bij. Dan heb ik deze besteld... komt maandag binnen! Mijn oude dumpvalve werkt niet meer naar behoren. Dan daarbij heeft de coupé standaard een recirculationvalve, die werkt het zelfde als een dumpvalve, maar gooit de lucht terug in de luchtfilterbak. Dus eigenlijk heb ik nu een dubbel systeem. De recirculationvanlve ga ik afsluiten zodat de nieuwe dv nog harder gaat afblazen WHSSS!! Ook zijn er een aantal bodyparts onderweg. Daar laat ik mezelf nog niet over uit, dat ziet men vanzelf wel ;D verder heb ik de winterwieltjes er maar onder gezet, is geen gezicht maar zo houd ik m'n RH's iig netjes Nu nog even een kleurtje uitzoeken... dat is echt een DRAMA haha! er zijn zoveel mogelijkheden.... nadere info volgt... mzl matty
|
|
|
Post by tijsto on Nov 25, 2011 16:13:52 GMT 1
fluitend naar je werk dus
|
|
|
Post by opeltje16v on Nov 28, 2011 23:23:00 GMT 1
Afgelopen vrijdag lekker een dagje aan het sleutelen geweest. Met als resultaat weer een fris motorblok onder de kap.
Meteen even een openluchtfilter erop geschroefd om te horen hoe dat klinkt. Het geluid is daardoor waanzinnig! De nieuwe dumpvalve van Forge blaast als een jekko, en je hoort de turbo lekker toeren maken door de luchtinlaat terwijl er flink lucht wordt aangezogen wat overigens ook goed hoorbaar is! Nu even opzoek naar een goeie grote openluchtfilter, en blazen maar!
Mzl matty
|
|
|
Post by ozzy11 on Nov 28, 2011 23:55:54 GMT 1
Klinkt idd heel lekker!
|
|
|
Post by mikey on Nov 30, 2011 20:32:26 GMT 1
ik heb nog een grote k&n filter liggen
mzzl mikey
|
|
|
Post by ozzy11 on Nov 30, 2011 21:24:36 GMT 1
die is van mijn mikey en heb ik al een keer terug gevraagd hahah en nu geef je hem weg haha misschien komt hij wel op de suup.
|
|
|
Post by opeltje16v on Nov 30, 2011 22:49:31 GMT 1
hij heeft ook weer wat gehoord hoor! en nu moet de suup er ook aan geloven ik heb waarschijnlijk al een filter van het merk Green die er op gaat komen....
|
|
|
Post by mikey on Dec 1, 2011 21:45:04 GMT 1
heb jij hem terug gevraagd? niks over gehoord, maar in dat geval sorry matty hij gaat weer terug naar zijn rechtsmatige eigenaar mzzl mikey
|
|
|
Post by opeltje16v on Feb 15, 2012 22:27:38 GMT 1
Vandaag wat metertjes besteld op ebay.de Ik wilde een olie temperatuurmeter en een turbodruk meter hebben. Volgende week ga ik originele skirts ophalen. Spiegel adaptors voor de coupé zijn ook besteld, dus straks weer m'n M5 spiegels erop ipv deze vierkante hokken. Verder heb ik al meer leuk spul liggen, dus langzamerhand wordt het tijd om te gaan bouwen.
Mzl matty
|
|
|
Post by ozzy11 on Feb 16, 2012 21:50:42 GMT 1
Ben benieuwd wanneer ze binnen zijn aangezien Matty voor mij ook 1 heeft besteld.
Eerst die gare uitlaat eronderuit!! Ben beniewd naar je nieuwe sound.
|
|
|
Post by opeltje16v on Feb 22, 2012 21:31:05 GMT 1
hoppa, meters binnen, wa denkte, hebben ze een oliedrukmeter meegestuurd ipv een turbodrukmeter... En het staat wel goed op de factuur. Maarja, dat kan er ook nog wel bij na een 76mm rvs downpipe die niet blijkt te passen en die me al een rib uit m'n lijf heeft gekost.
Gelukkig hebben ze wel 2 olie tempratuurmeters geleverd, één voor matty, één voor ozzy, dus dat is nog even iets positiefs.... wa un pech allemaal weer... bah
|
|