|
Post by ruudenclaudia on Jul 2, 2008 11:04:04 GMT 1
heey had een vraag of iemand weet hoe ik t beste een ampere meter in mn auto kan aansluiten? heb extra meter gekocht,maar heb geen idee hoe ik t beste een ampere meter kan aansluiten in mijn auto,en welke kabels ik daarvoor nodig heb. iemand een idee? groeten Ruud
|
|
|
Post by monteurtje on Jul 3, 2008 11:39:09 GMT 1
heb weer een boek er bij geslagen haha ampere meter zit je gewoon in de plus draad naar de versterker bijvoorbeeld dus krijg je zeg maar accu - zekering - ampere meter - versterker.
mvg corné
|
|
|
Post by ruudenclaudia on Jul 3, 2008 13:51:19 GMT 1
thnx man kan ik weer vooruit. snapte er al geen bal van hoe ik die t beste kon aansluiten. zetten we die mooi bij de versterker erbij. komt goed. denk da t dikke kabels moeten zn,de plus van de ampere meter en ik neem aan da de min ook een dikke kabel moet zn toch? alvast bedankt groeten
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jul 3, 2008 14:04:50 GMT 1
+ en - moeten even dik zijn
|
|
|
Post by speedyboz on Jul 3, 2008 16:21:57 GMT 1
kijk wel effekes uit als je hem tussen je versterker zet hoever die gaat voor dat je de boel kapot maakt, want als je versterker een piek van 1000watt kan hebben zit je al op 83,33333... Amperes dus moet ie wel aankunnen.
verder zou ik idd zo dik mogelijke kabels pakken en + en min evendik en liefst ook even lang te houden ivm de weerstand.
Greetz, SpeedyBoZ
|
|
|
Post by ruudenclaudia on Jul 3, 2008 21:23:22 GMT 1
ik de ampere meter gaat tot 60 amp en tot -60 amp ook dus ik weet nie of t dan verstandig is om hem daar tussen te hebben,ik weet voor de rest ook nie waar ik hem tussen moet bouwen,miss da een weerstand helpt of zo,maar daar snap ik al helemaal nix van. dus we moeten ff kijken wat t verstandigste is om te doen. ik heb daar totaal geen verstand van dus weet nie hoe alles moet. ik hoop da jullie me verder kunnen helpen. grtz Ruud
|
|
|
Post by audiobahn on Jul 13, 2008 11:55:59 GMT 1
dan kun je beter een volt meter er tussen zetten kun je gelijk je dynamo en accu beter in de gaten houden. dit is ook mogenlijk met een condensator met een digitaal display gr joey
|
|
|
Post by audiobahn on Jul 13, 2008 11:59:43 GMT 1
en nog iets een weerstande blok kan wel maar dan wijkt ampere meter af vanwege te veel weerstand. ik heb geen flaw idee waar je hem ook op kan aansluiten.
|
|