|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Dec 8, 2007 19:41:45 GMT 1
Heb de laatste tijd dat als ik de auto start dat ie ineens 2000 toeren begint te draaien. Vervolgens zet ik 'm dan weer uit en start 'm opnieuw en dan doet ie het meestal weer wel goed want dan draait ie weer 8a900 toeren. Ben vandaag bij de opeldealer in breda geweest om te vragen wat het zou kunnen zijn en die wist het zo snel ook niet maar zat te denken dat het aan zo'n statoinairgeval lag. Heb nog gevraagd ofdat ze hem aan de computer konden leggen maar hij zei dat ie dan waarschijnlijk toch niks kon vinden want dan zou ie geen storing aangeven als het lampje van de moter niet op het dash brand. Dus zouden ze verder moeten zoeken en dat gaat waarschijnlijk duur uitpakken. Mijn vraag is dus ofdat misschien iemand weet wat dat kan zijn of dat er misschien iemand een adresje heeft van iemand die daar verstand van heeft over zulk soort dingen. Alvast bedankt. Grtzzzzzzzzz
|
|
|
Post by matheeuwissen on Dec 8, 2007 20:27:20 GMT 1
een bekende 306 kwaal is dan de lambdasonde maar ik weet niet hoe dat bij een corsa zit
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Dec 9, 2007 0:07:47 GMT 1
aha klinkt aardig buitenlands in m'n oren maar in ieders geval badankt, dan weet ik weer wat meer. Grtzzzzzz
|
|
|
Post by mikey on Dec 9, 2007 10:08:54 GMT 1
laat je nooit afschepen met dat ze dan niets kunnen vinden op de computer, want dat kunnen ze wel degelijk. je hoeft niet eerst een lampje te hebben branden om een storing te kunnen vinden hoor, dus ik zou zeggen ga naar een universele garage en die kijken er dan wel aan maar het is niet alleen een 306 kwaal want de saxo is ook precies zo dus laat ied lambdasonde maar eens nakijken
mzzl mikey
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Dec 9, 2007 11:46:55 GMT 1
Aha oke, zal ik idd komende week is wat rond gaan zoeken. Thanx. Grtzzzz
|
|
|
Post by monteurtje on Dec 10, 2007 12:48:25 GMT 1
hee melvin hoef maar te roepen he het kunnen ver schillende dingen zijn kan hem wel keertje aan de gameboy hangen hier mischien dat ik er iets van weet uit te halen. maar lambda sonde ik geloof er niet in dat hij daar zo op eens harder van kan gaan lopen hij kan wel erger gaan stinken daardoor dat zijn mangsel te rijk is maar 2000 toeren laten lopen door een lambda sonde lijkt mij stug wat ook kan stappemotor maar dat is een kwestie van schoonmaken dat kan thuis ook das wat remmen reiniger of benzine en dan stappe motor er uit halen en dan schoonmaken. maar hoor nog wel van je als ik de game boy er aan moet hangen he mvg corné
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Dec 11, 2007 20:29:25 GMT 1
hee melvin hoef maar te roepen he het kunnen ver schillende dingen zijn kan hem wel keertje aan de gameboy hangen hier mischien dat ik er iets van weet uit te halen. maar lambda sonde ik geloof er niet in dat hij daar zo op eens harder van kan gaan lopen hij kan wel erger gaan stinken daardoor dat zijn mangsel te rijk is maar 2000 toeren laten lopen door een lambda sonde lijkt mij stug wat ook kan stappemotor maar dat is een kwestie van schoonmaken dat kan thuis ook das wat remmen reiniger of benzine en dan stappe motor er uit halen en dan schoonmaken. maar hoor nog wel van je als ik de game boy er aan moet hangen he mvg corné Dat kunnen we misschien wel een keer doen jah. Kijken volgende week wel even op een zaterdag ofzo en anders de week daarna want heb deze week geen tijd meer. Heeft niet echt super veel haast want hij rijd wel gewoon maar is alleen irritant en lijkt me ook niet goed dat ie dat doet. Als je niks kan vinden dan moet je maar even uitleggen hoe dat zit met die stappemoter want zoveel verstand hek niet van auto's. (motorisch dan) Houden nog wel contact. Alvast bedankt. Grtzzzzzz
|
|
|
Post by monteurtje on Dec 12, 2007 12:37:15 GMT 1
is goed maken wel een afspraakje mvg corné
|
|
|
Post by speedyboz on Feb 11, 2008 17:57:40 GMT 1
en is het al bekent wat het was??
mijne heeft ut soms ook maar as k dan effe stukkie gereden heb is ut weer normaal. zou ut nie door openluchtfilter komen ofzo? heb ut alleen maar gehad als ut koud is
Greetz,
SpeedyboZ
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Feb 11, 2008 19:48:24 GMT 1
en is het al bekent wat het was?? mijne heeft ut soms ook maar as k dan effe stukkie gereden heb is ut weer normaal. zou ut nie door openluchtfilter komen ofzo? heb ut alleen maar gehad als ut koud is Greetz, SpeedyboZ Bij mij was het vrij regelmatig met een koude en warme moter. Heb met corne toen de stappenmoter schoongemaakt en dat scheelt wel een hoop. Heb het de laatste tijd niet meer. Loopt nog niet helemaal lekker als ie koud is maar het toerental is weer wel goed. Weet niet of het met een openluchtfilter te maken heeft maar lijkt mij niet want de hoeveelheid lucht regelt de auto meestal zelf met een of andere sensor ofzo die op de slang zit. Misschien dat het bij jou ook iets van vuil is ergens maar dat zou je dan even na moeten kijken. Grtzzzzzzz
|
|
|
Post by meller on Mar 7, 2008 11:40:58 GMT 1
kan het niet de bpm sensor zijn
|
|
|
Post by monteurtje on Mar 7, 2008 13:08:55 GMT 1
bpm sensor nooit van gehoord maar als je bdp sensor bedoeld gaat hij niet slechter van lopen als die kapot is doet hij het helemaal niet meer zeg maar mvgh corné
|
|
|
Post by meller on Mar 7, 2008 14:20:47 GMT 1
ow sorry ja die bedoelde ik:)
|
|
|
Post by audiobahn on Jul 13, 2008 12:14:09 GMT 1
is het de smoorklep niet? dat daar teveel rozooi op zit aangekoekt want dat was bij mij het geval. gr joey
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jul 13, 2008 12:30:27 GMT 1
is het de smoorklep niet? dat daar teveel rozooi op zit aangekoekt want dat was bij mij het geval. gr joey Zou misschien kunnen, maar wat voor geval is dat en waar zit het ergens dan?, igg. bedankt voor de tip. Kan ik weer wat verder gaan zoeken. Heb inmiddels bougiekabels vervangen, nieuwe bougies, lambdasonde vervangen en het een en ander schoongemaakt en nu is het al wel minder vaak maar loopt dus nog steeds niet altijd even lekker helaas. Maar ja, we zoeken nog wel een keer verder als ik weer tijd over heb. Grtzzzzzz
|
|