|
Post by mikey on Feb 10, 2009 19:45:56 GMT 1
mooie foto's ruudje zo ziet hij er goed uit
mzzl mikey
|
|
|
Post by speeddemon on Feb 10, 2009 22:37:13 GMT 1
Dank jullie! @ Melvin.. Ik heb 7 jaar een bijbaantje gehad als autowasser/poetser.. Dus ik denk dat ik er tegenwoordig aardig handig mee ben ja.. haha Maar sinds ik niet meer bij een autobedrijf werk poets ik alleen mijn eigen auto nog maar
|
|
|
Post by frozen on Feb 11, 2009 9:24:55 GMT 1
Hey Ruudje, nice pics! Je bent erg druk bezig geweest kan ik wel zien! Hopelijk tot binnenkort weer eens...in de hoop dat de golf OOIT weer gaat rijden dan greetz
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 12, 2009 20:40:07 GMT 1
pfffff, afgelopen zondag met het mooie zonnige weer ook met stukken komen te staan.... Nouwjah...niet komen te staan...Rijden is het probleem niet, maar het remmen..... (en ja, dat is soms ook wel erg handig) Sta de komende tijd dus weer eventjes stil met de CRX, want ik heb dus echt 0.0 tijd om ook maar iets te ondernemen buiten school om dagen van 8.30 tot 19.30 op school en daarna nog huiswerk zijn geen uitzondering meer (en ja, dat is lang voor een student) gelukkig heeft danny al voorgesteld me te helpen als ik er aan begin, dus hopelijk binnen nu en een paar weken toch de rex de weg weer op. Ook heb ik besloten om toch nog het een en ander onder de motorkap te gaan doen dit jaar..! De eerstvolgende upgrade die (hopelijk deze zomer) zal gaan plaatsvinden is het volgende: Iets met samco Na de koeling gaan we verder met de ontsteking e.d (Iets met MSD) M'n bedoeling is om eerst alle randonderdelen te vervangen voor nieuw/beter, en daarna het echte hart van de auto (het motorblok) aan een revisie/verbetering te onderwerpen...! maargoed, dit zal echt serieus op zijn gemakje aangepakt gaan worden, dus verwacht niet dat ik eind dit jaar inneens een zo goed als nieuw blok heb...hahaha zal een meerjarenproject worden ook..! (mede omdat ik alles gewoon voor nieuw en merkspul wil vervangen!) To be Continued..
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Mar 14, 2009 20:00:54 GMT 1
Goed bezig man. Succes ermee alvast. Grtzzzz
|
|
|
Post by polosteroid on Mar 15, 2009 15:33:09 GMT 1
komt helemaal goed met ruudje. nie sneller worden als mij he
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 15, 2009 17:29:38 GMT 1
hahaha, Wie weet Jorie...! Ik ga niet voor niets het motorblok als laatste doen! Qua remmerij ben ik nu al druk bezig en heb ik een probleem geconstateerd met de remzuiger linksvoor... Vandeweek even een nieuwe cilinder en een revisie setje bestellen.. hopelijk is het probleem daarna verholpen en is niet de HRC ook kapot gegaan afgelopen zondag!
|
|
|
Post by paul106gti on Mar 16, 2009 11:20:01 GMT 1
succes ermee:)
hoop dat je beetje tijd er voor hebt:)
gr paul
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 16, 2009 16:03:37 GMT 1
@paultje, Mjah, van de zomervakantie zal ik tussen het stagewerven en voorbereiden door zo af en toe wel wat tijd hebben.... In augustus begint mijn stage..en dan heb ik de avonden en de weekenden verder ook vrij he, dus dat zal het probleem dan gelukkig niet meer zo zijn...! Tis alleen nu met de remmen gewoon erg kut!
|
|
|
Post by Pino on Mar 18, 2009 22:09:36 GMT 1
Heey Ruud,
De crx zit egt goed in de lak man ;D
Ben ook erg benieuwd naar je plannen en een ander blokje zou helemaal gaaf zijn zou ik zelf voor de 1.6 V-tec gaan:D of een K20 maar dat is alleen veel aanpassen haha
En gewoon alles op je gemak bedenken en uitzoeken wat je precies wil gaan doen heb ik ook gedaan bij mijn motorswap.
Gr Michiel
|
|
|
Post by speeddemon on Mar 22, 2009 19:30:16 GMT 1
ALS er een ander blok in komt... Dan word het in iedersgeval iets dat beter bestand is tegen "Forced Induction".. Wat voor iedereen hier ook wel genoeg zegt denk ik zo! En een B16(vtec) kan dat iig al een stuk beter hebben dan een D16Z5 blokje idd (A)
|
|
|
Post by speeddemon on Apr 18, 2009 18:36:39 GMT 1
Mijn remmen zijn nog steeds niet 100% gemaakt en ben met vanalles tegelijk bezig onder mijn motorkap...! Omdat het allemaal werk is waar ik telkens tussendoor eventjes aan kan werken schiet het niet echt op maar vanochtend kreeg ik zin om mijn allernieuwste aanwinst maar eens te instaleren. De Short Ram Intake is vervangen voor een Cold Air intake... een hele verandering t.o.v de vorige setup, zoiezo qua looks, en héééél misschien ook nog wel een kleine voortgang qua performance in een hele korte tijd werken aan de auto.. Overigens ben ik ook al een week bezig met mijn kleppendeksel te spuiten, dus die heb ik er voor de foto eventjes opgelegd... ja..er ligt een vuilniszak over mijn blok, en ja...ook mijn bougies zitten in plastic zakjes Foto's zeggen meer dan woorden Aangezien ik de gehele auto standaard kocht was er ook nog helemaal niets veranderd aan het motorruim van de crx... (niet mijn auto, maar op veerpootbrug na zag het er dus zo uit) Na een tijdje zag het er zo uit: Nu zijn we dus weer volop bezig..maar sinds vanochtend lijkt het meer op dit (alleen nog een beetje rommelig omdat er zoveel los ligt) Het filter zit nu écht recht achter de gaten van mijn bumper en je kan je voorstellen dat dit niet echt plezierig is in de regen of op een nat wegdek... Daarom komt er binnenkort (tegen de tijd dat de auto de weg weer op gaat) een Injen Hydroshield overheen....een extra filter tegen vocht en zelfs heeeel fijn zand word gefilterd door deze shield: Keep Ya'll updated.. er gaat nog hééél veel veranderen!
|
|
|
Post by mikey on Apr 18, 2009 19:22:15 GMT 1
hey ruud, dat ziet er gelikt uit, maar als je nog wat extra tijd over heb zorg dan ook ff dat je de volgende vergadering er wel gewoon bij bent, want wij doen het ook voor jou clubje natuurlijk.
mzzl mikey
|
|
|
Post by speeddemon on Apr 18, 2009 19:29:00 GMT 1
Ja mikey,
Ik zou willen dat ik mijn eigen tijd kon inplannen... dat is het verschil met dit en vergaderingen of andere dingen voor de club. De auto staat hier 3 meter van me vandaan en kan dus sneller ff wat vervangen of veranderen dan dat ik een avond ga vergaderen of wat dan ook..
Als ik s'avonds om 18.30 of zelfs 19.30 van school thuis kom kan ik namelijk nog aan mijn huiswerk beginnen..
En dan moet ik ook nog eens proberen geld te verdienen, want alles kost altijd geld... als ik dan al een keer op tijd thuis ben MOET ik van 18.00 tot 22.00 op mijn werk zijn (is de afgelopen 2 maanden niet meer voorgekomen dat ik dat kon..omdat ik altijd laat ben van school)
Kijk, die crx staat ook niet voor niets al 3,5 week op assteunen vanwege één remklauw die vervangen moest worden..!
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Apr 21, 2009 16:43:09 GMT 1
Goed bezig geweest man. Ziet er netjes uit. Grtzzz
|
|