|
Post by goxenon on Jun 9, 2007 16:03:20 GMT 1
Hallo allemaal, Inmiddels heb ik al een aantal maal met jullie administrator Speeddemon contact gehad. Het leek ons een leuk en interessant idee om een inkoop actie voor xenonverlichting op het forum te plaatsen. GoXenon is sinds half 2004 actief op de xenon conversiekit markt. Dat zal voor jullie niet helemaal onbekend terrein zijn. Xenon conversiekits maken het mogelijk om ieder type auto ongeacht het merk of bouwjaar te voorzien van xenonverlichting. Xenonverlichting heeft boven halogeenverlichting een aantal voordelen; - Tot 3x meer lichtopbrengst,
- Beter zien en gezien worden,
- en niet geheel onbelangrijk, het ziet er VET uit
Voor de leden van de club kan bij een minimale afname van 10stuks de xenonkits worden geleverd voor €170,- deze prijs is inclusief een volledig jaar garantie op zowel het ballast systeem als de xenonlampen. Kijk voor meer informatie op onze website www.goxenon.nlVoor vragen kan er altijd gemaild worden naar info@goxenon.nl of via dit topic. Groeten en wie weet tot snel.
|
|
|
Post by speeddemon on Jun 9, 2007 16:43:02 GMT 1
Ik denk dat dit een heel interesant aanbod is!!! en stel voor dat de leden van de club die zo'n setje willen even een lijstje maken via hier!!!
Ikzelf koop er NOG geen, omdat ik eerst mijn auto over laat spuiten, en kijk hoe dat qua prijs uitpakt!
Als dat meevalt, bestel ik er waarschijnlijk ook 1! ;D
maar het lijstje:
|
|
|
Post by goxenon on Jun 11, 2007 18:28:09 GMT 1
Als er interesse is en leden maken een lijstje, dan graag achter je naam het type van de lamp vermelden, dus bijvoorbeeld H1, H3, H7, enz.
Groeten GoXenon
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jun 11, 2007 20:01:35 GMT 1
is er geen bixenon te leveren voor H1
|
|
|
Post by goxenon on Jun 11, 2007 22:09:19 GMT 1
Sommige auto's zijn uitgerust met één lamp die zowel dient voor dim- en grootlicht, dit is dan vaak een H4 lamp. Als je de halogeen lamp wilt vervangen door een xenonkit kun je het beste een H4 Bi-Xenonkit nemen, dit doordat je bij de APK-keuring zowel dim- en grootlicht moet hebben.
De werking van een Bi-Xenon lamp is vrij eenvoudig, de lamp kan binnen als het ware horizontaal op en neer bewegen. Bij het schakelen naar grootlicht gaat er stroom naar een kleine spoel in de voet van de lamp, hierdoor ontstaat de magneet werking. De kracht van de magneet trekt de lamp als het ware naar binnen, hierdoor veranderd het brandpunt van de lamp. Dit heeft als resultaat dat het lichtbeeld nu het grootlichtbeeld is. Wanneer er weer naar het dimlicht wordt geschakeld verdwijnt de stroom uit de spoel en stopt de magnetische werking. De lamp gaat hierdoor weer terug naar zijn normale dimlicht stand.
De meeste auto’s hebben echter twee aparte lampen voor het dim- en grootlicht. Het dimlicht kan bijvoorbeeld een H1, H3, H7, enz lamp zijn. Xenonkits worden normaliter voor vervanging van het halogeen dimlicht gebruikt.
Als je het grootlicht ook van xenonlampen wilt voorzien dan zou je in de praktijk hiervoor een aparte xenonkit moeten hebben.
Groeten GoXenon
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jun 12, 2007 6:33:46 GMT 1
ok weer wat geleerd
|
|
|
Post by ricow on Jun 24, 2007 21:49:20 GMT 1
en hoe zit het met niet heldere koplampen? heb nl gehoord dat daardoor de lichtbundel alle kanten opschijnt behalve de goeie...
|
|
|
Post by goxenon on Jun 26, 2007 21:42:36 GMT 1
Het maakt niet uit of je heldere, niet heldere, reflector of lens koplampen hebt. De uiteindelijke lichtbundel wordt in de reflector van de lamp gevormd, bij lenslampen zorgt de lens voor een juiste lichtbundel.
Neemt niet weg dat het optisch mooier is als je heldere koplampen hebt.
|
|
|
Post by ricow on Jun 27, 2007 22:40:29 GMT 1
dat vind ik dus ook. en er zijn helaas geen heldere lampen te krijgen voor mijn oude koektrommel... dus helaas, no xenon in my car!
|
|
|
Post by meller on Jul 11, 2007 16:02:27 GMT 1
hoezo dat niet ik heb ook geen heldere lampen hoor en heb wel xenon maar dan 8000 k
|
|
|
Post by goxenon on Oct 15, 2007 14:02:00 GMT 1
Hallo allemaal,
Met de donkere dagen op komst kan er nog meer voordeel uit xenonverlichting worden gehaald. Wij kunnen de kits uit de inkoop actie nu leveren inclusief 2 jaar volledige garantie! Dus zowel op de ballast als xenon lampen.
MVG Team GoXenon.nl
|
|
|
Post by mikey on Nov 3, 2007 11:11:45 GMT 1
okee en wat moet dat dan gaan kosten??? waarschijnlijk mag ik het toch niet hebben want mijn koplampen zijn van kunststof en niet van glas
mzzl mikey
|
|
|
Post by shameete on Nov 4, 2007 10:16:33 GMT 1
okee en wat moet dat dan gaan kosten??? waarschijnlijk mag ik het toch niet hebben want mijn koplampen zijn van kunststof en niet van glas mzzl mikey dat maakt toch niet uit? xenon verlichting heeft minder warmte-ontwikkeling dan conventionele verlichting. een normaal pitje is 55 watt, xenon 35 watt
|
|
|
Post by speeddemon on Nov 4, 2007 11:50:35 GMT 1
Het hele verhaal van kunstof of glas koplampen ontgaat mij een beetje......
Moderne wagens hebben ook allemaal kunstof lampen hoor.....
|
|
|
Post by mikey on Nov 16, 2007 14:02:13 GMT 1
jah maar ik heb gehoord dat dat niet mag met de keuring ofzo en dat het kunstof kan wegsmelten
mzzl mikey
|
|