|
Post by paul106gti on Jan 15, 2008 19:21:51 GMT 1
Ik wil over een tijdje mijn audio aan gaan pakken. Alles ook netjes verwerken enzo. Maar nu wilde ik eigenlijk van 2 van deze woofers halen www.fusioncaraudio.com/products.php?region=&action=view&product_id=300Maar ik vraag me af of het een beetje zou klinken als ik ze op zijn kop in de auto zet. Of dat ik ze gewoon normaal in een kist zal zetten. . . Mensen ideeen, tips Gr Paul
|
|
|
Post by polosteroid on Jan 15, 2008 19:34:58 GMT 1
lit eraan of deze boxen ook op zijn kop kunnen speelen zeg maar. die van mij kunnen ook andersom maar scheeld heel veel in db dus heb ze gewoon normaal
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 15, 2008 21:35:49 GMT 1
hee heb ook een 106 gehad en ik weet hoeveel ruimte je heb in de kofferbak maar lijkt mij verstandigger om ze er gewoon in te zetten anders kom je niet met de liter inhoud uit van de kisten denk ik of je moet met open klep willen rijden mvg corné
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 15, 2008 21:50:26 GMT 1
@ polosteroid: Bij de media markt staan ze ook omgekeerd afgebeeld, de plaatjes lijken ook dat hij op zijn kop kan, ivm met afwerking enzo zonde om anders alles zo af te werken. @ Monteurtje: Het heeft idd wel vel ruimte nodig dan nja achterbank kan er ook nog uit he dussss
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jan 15, 2008 21:56:06 GMT 1
meestal staat het op de doos ofzo of het kan
en ik weet niet watvoor muziek je wil gaan luisteren,
voor hardcore en jump enzo kun je beter 12 inch pakken
en er staat bij dat de normale impendatie 1 ohm is dat is niet erg stabiel en daar zijn ook niet veel versterkers voor te vinden vrees ik of ze zijn heel duur
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jan 15, 2008 22:02:55 GMT 1
MET KIST!!!!!!!!! KLAPT BETER, DIE RAMEN MOETEN TRILLEN!!!!!!!!!!!!! Hahahahaha. Grtzzzzzzz
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jan 15, 2008 22:06:18 GMT 1
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 16, 2008 18:52:07 GMT 1
hmmmmmmmmmmm oke Zal alles nog even goed uitzoeken. waarom zijn 12 inch beter voor jump enzo dan 15 inch? kan iemand mij het verschil uitleggen??. Zal toch wel even goed moeten kijken want het zijn aardige joekels, en zo groot is mijn kofferbakje niet (A).
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 16, 2008 21:11:40 GMT 1
had bij mij 15" erin zitten vlak tegen de achter bank nam meer dan de helft van de kofferbak in beslag. en met mijn 15" heb ik ook bij jump enzo dat hij begin te vormen bij rap of R&B platen heb ik daar geen last van.
mvg corné
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 17, 2008 10:53:45 GMT 1
òke nja heb een geluk, ze zijn er ook in 12 inch, aangezien ik vaak hardere muziek draai ga ik daar voor denk Kan iemand mij nog wat uitleggen hoe het zit met die ohms zoals matheeuwissen zei ?? snap daar nog niet veel van
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jan 17, 2008 17:38:32 GMT 1
hmmmmmmmmm, vraag voor iemand die daar meer van weet (niet ik). Gewoon 12 inch erin gooien, die grotere zijn voor de Ruk&Bunkers (negermuziek) wel goed, maar bij een jumpplaat en of (gewone harde muziek klinken kleinere idd beter. Grtzzzzzzzz
|
|
|
Post by matheeuwissen on Jan 17, 2008 18:15:39 GMT 1
ja ik zou als ik jou was gewoon voor andere woofers gaan die op een "normale" impendatie spelen er zijn genoeg woofers die 1000W RMS leveren op 2 ohm waar veel meer versterkers voor te leveren zijn die goedkoper zijn, de meeste versterkers zijn ook niet stabiel op 1 ohm en als je woofer speelt op een impendatie van 1 ohm is de frequentie niet zo stabiel en heb je meer kans op vervormen. teminste zo is het mij uitgelegd.
mocht je toch besluiten voor de fusion 12 inch te gaan zou ik er de versterkers bij nemen die ik al gestuurd had in de link. dan heb je voor iedere woofer 100Watt over capaciteit wat beter is voor je versterker
|
|
|
Post by mikey on Jan 17, 2008 19:20:21 GMT 1
hey maar als je er 2 gaat halen kan je er ook een normaal plaatsen en een ondersteboven. Kijk ook wel chick
mzzl mikey
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 23, 2008 20:00:57 GMT 1
Is inderdaad ook wel een optie Ik kijk nog wel even alle tijd nog verders
|
|
neo
driver
|
Post by neo on Feb 24, 2008 23:30:19 GMT 1
je kan woofers altijd ondersteboven draaien je moet alleen rekening houden dat je inslag je uitslag word dit kan je op de duurdere modelllen van pioneer, alpine enz regelen kun je dit niet op je radio dan moet je je plus en min op je versterker omdraaien dus van + naar - en andersom
|
|