|
Post by frozen on Apr 7, 2008 22:54:10 GMT 1
Hoi medemensen,
Ik wil de Golf nog wat lager leggen...wat de huidige verlaging is...geen idee maar wil hem nog een cm of 3-4 laten zakken...
Nu het volgende...een schroefset is gigantisch stug...verlagingsveren naar mijn weten iets minder...
Als ik nu zo veel mogelijk comfortbehoud wil hebben naar welk merk veren moet ik dan kijken en waar moet ik op letten?
Alle tips en info welkom!!!
greetz
|
|
|
Post by polosteroid on Apr 8, 2008 17:41:24 GMT 1
ik heb een schroefset die niet stug is ja wel wat stugger maar je hebt nog wel wat vering over. vergeleken met andere schroefsets valt het reuze mee maar goed mijn mening deze is van autostyle eigen merk maar ben er zeer tevreden over
|
|
|
Post by frozen on Apr 8, 2008 17:58:19 GMT 1
Ok dan...
Kom ik gelijk tot het volgende...ik heb dus geen flauw idee hoeveel mijn auto nu verlaagd is...
Wat is goed te doen zonder verdere aanpassingen???
Ik dacht aan 40-60 of 60-60
|
|
|
Post by speeddemon on Apr 8, 2008 18:15:16 GMT 1
Let er wel op dat als je de auto verder gaat verlagen dan 4 centimeter... het voor je originele schokdempers een hogere belasting gaat worden!
Bovendien kan het zijn dat je veren "los" komen van je dempers, wat de wegligging juist negatief kan beinvloeden
daarom wordt er meestal geadviseerd ook sportdempers te nemen als je verder verlaagd dan 4 cm!
|
|
|
Post by speeddemon on Apr 8, 2008 18:22:20 GMT 1
Overigens ben ik ook geen monteur ofzo hoor, Maar dat heb ik mij ooit laten vertellen
|
|
|
Post by frozen on Apr 8, 2008 18:26:13 GMT 1
Haha nou wilde idd gelijk ook de bijpasende denmpers erbij nemen want had mezelf ook al wel bedacht dat het anders wel eens negatief uit kon pakken!
maar super bedankt voor je reactie!
|
|
|
Post by ricow on Apr 9, 2008 0:55:41 GMT 1
je hebt schroefsets die je in hardheid kunt verstellen, maar dit is meestal een duur geintje. ook zou je je veren in kunnen laten drukken (verstandig is om verlaagveren te pakken) idd loop je dan wel het risico dat je veren los komen te liggen als je de auto opkrikt (apk afkeur) qua negatief uitpakken valt het wel mee, tenzij je met 80 over drempels vliegt. maar denk wel dat er voor golfjes ook andere setjes te krijgen zijn als 40/40 over het algemeen, geld de stelregel: hoe lager hoe stugger wel, dus als je kortere veren pakt. zal de auto ook vanzelf stugger worden. ik zou kijken naar een schroefset die in hardheid verstelbaar is, kost wat maar dan heb je ook wat
|
|
|
Post by frozen on Apr 9, 2008 9:46:32 GMT 1
Haha al naar gekeken maar dan kan ik beter doorsparen voor airride! Heb wel een aardig setje gezien van Weitec...40-40 vink te weinig dus wil zowieso naar 60...enige probleem dat ik kan hebben is dat me ET waarde niet hoog genoeg is om achter ook 60 eronder te doen... Maar dat ga ik checken bedankt voor de tip in elk geval! greetz
|
|
royo
driver
|
Post by royo on Apr 10, 2008 0:38:46 GMT 1
Ik sluit me aan bij wat Ricow zegt. Heb zelf ook in hardheid verstelbare schokdempers en dat is gewoon top.
Denk trouwens niet dat deze voor een golf zo duur zullen zijn, deze worden natuurlijk veel verkocht. Airride moet je goed overnadenken of je dat zou willen. Qua looks ga je er zeker op voorruit maar wat betreft wegligging is het zeker geen verbetering.
Succes
|
|
|
Post by frozen on Apr 10, 2008 8:19:57 GMT 1
Okeej thanks! Dat van die wegligging wist ik niet! Hmm wel weer iets om over na te denken! Hmm nog maar ff sparen voor zo'n verstelbaar setje dan eerst weer kunnen jagen! Thanks peopz! greetz
|
|
|
Post by Low & Slow on Apr 10, 2008 21:01:55 GMT 1
Ik zelf heb er een schroefset onderliggen van KW ( de Inox 2) en ben er zeer tevreden over...
De hardheid instellen zelf de kit verlagen of verhogen ( wel weer uitlijnen dan) is echt makkelijk....
Ik weet nie hoelang je nog van plan bent om de golf te rijden maar dan kan je ook meteen een Inox Line (RVS) in gedachte nemen... Heb je veel langer plezier van....
Kzou voor ckerz voor een schroefset kiezen...
groeten Stefan
|
|
|
Post by frozen on Apr 10, 2008 21:56:50 GMT 1
Haha Golf die blijft tot hij echt DOOD is gewoon...bedoel heb nog een project auto...dus heb voorlopig nog wel nodig! Maar ik ken die KW setjes wel...maar die lopen ook gauw over de 1200 euri...dus das nog wel ff sparen komt goed! bedankt!
|
|
|
Post by ricow on Apr 16, 2008 18:08:27 GMT 1
als je puur en alleen voor de looks wilt gaan, en de wegligging niet PERSÉ beter hoeft te verbeteren. kun je ook dit halen: punt is, is dat je wel een perfect passende voor golf 2 moet kunnen vinden, maar denk niet dat dat een probleem is als je bekend bent met golfjes deze monteer je op je eigen schokbrekers, en kun je gewoon verstellen. er staan regelmatig setjes op Ebay voor 15 dollar, maar begin hier niet aan, want dan krijg je er verzendkosten van 125 eurie oid bij zou wel goed navraag doen of ze vast komen te zitten aan je schokbreker, als ze los komen te liggen als je de auto opkrikt, dan is het APK afkeur. succes ermee
|
|
|
Post by frozen on Apr 21, 2008 14:42:10 GMT 1
Thanks voor de info!
Ik denk alleen dat ik toch ga sparen voor een schroefsetje die in hardheid verstelbaar is...enige nadeel: Ik heb een Corrado voor-as (zoals het eruit ziet) en een Golf 2 achteras...
Maar dat moet ik nog wel ff vaststellen...het is alleen knap lastig als alles onleesbaar is...
Nouja dat sparen loopt nog niet zo hard momenteel dus duurt nog wel ff!
greetz
|
|
|
Post by exclusivedinkytoy on Apr 23, 2008 19:19:03 GMT 1
v-maxx schroefsetje pakken ik heb t al 2,5jaar onder me wagen liggen en die ligt echt lekker op de weg.te verkrijgen bij www.lonerdesign.nl voor 250-300euro is natuurlijk wel iets stugger dan 40-40 verlaagd maar dat is logisch omdat je veerweg minder word naarmate je lager ligt. je kan ook weitec/fk/kw schroefkit kopen,sommige types daarvan zijn in hardheid instelbaar maar dan ga je ook naar 800euro toe.... zou zeggen spreek mij of jorie even een keer aan en rijd een stukje mee dan weet je hoe t op de weg ligt en of t je bevalt. mij de v-maxx kit in iedergeval super!!en 2jaar no nonsens garantie voor da geld
|
|