|
Post by ozzy11 on Nov 29, 2007 17:16:02 GMT 1
hallow allemaal
heeft iemand ervaring met een chiptuning bedrijf of weet toevallig een bedrijf wat zeker wel of zeker niet geschikt is.
ben namelijk van plan om me 206 te gaan chippen.
als jullie positieve maar ook negatieve ervaringen hebben dan hoor ik het graag.
greetz ozzy
|
|
|
Post by mikey on Dec 4, 2007 8:26:52 GMT 1
ik zou zo niemand weten, maar kijk eens op de site van streetperformance.nl misschien dat hij nog wel een paar goede adresjes weet of dat hij er zelf aan kan komen
mzzl mikey
|
|
|
Post by monteurtje on Dec 4, 2007 19:26:08 GMT 1
hee chippen is leuk en aardig ink altijd heb een 205 gti gehad met wat modificaties en daar zat ook een chip in hartstikke leuk. 150pk +/- maar let wel op hoe ver je wilt gaan met chippen en hoeveel km de motor heeft gelopen het is wel zo laat je hem te goed op fokken heb je kans op een kapotte motor an dat is niet wat je wilt.
mvg corné
|
|
|
Post by pastry on Dec 6, 2007 7:17:35 GMT 1
een goed erkend bedrijf weet hoe ze goed moeten chippen. maar idd de kans op kapotte onderdelen is groter.
in waalwijk zit een goeie.. ik weet niet meer hoe hij heet...
|
|
|
Post by matheeuwissen on Dec 6, 2007 12:58:57 GMT 1
nou van alleen chippen gaat hij zomaar niet kapot hoor. bijna alle bedrijven die chiptubning uitvoeren weten waar ze mee bezig zijn. en geven ook garantie.
wel is het zo dat bij benzine auto's het veel minder nut heeft om chiptuning uit te voeren of je moet een turbo hebben.
ik denk dat je het beste wat andere motorische dingen aan kan gaan passen voordat je je auto laat chippen.
|
|
|
Post by pastry on Dec 6, 2007 14:46:42 GMT 1
als ik mijn wagen laat chippen krijg ik ongeveer 35pk erbij en kom ik op 247 pk, hiervoor hoef ik in princiepe niks aan te passen. Het is niet onverstandig om een grotere interkoeler te nemen. maar het is een feit dat onderdelen in je blok sneller slijten, in iedergeval bij een turbo wel... En geven die bedrijven mij een nieuwe turbo als ie stuk gaat? dacht het niet....
|
|
|
Post by matheeuwissen on Dec 6, 2007 17:14:01 GMT 1
ja maar jij hebt dus een turbo.
op een kale motor heeft het weinig nut.
en je onderdelen slijten idd sneller maar je auto gaat nog steeds meer dan 2 ton mee hoor als je hem goed onderhoud.
|
|
|
Post by pastry on Dec 7, 2007 7:17:39 GMT 1
dat klopt.
|
|
|
Post by corsalunatic on Feb 3, 2008 18:28:21 GMT 1
in Waalwijk zit er geloof ik 1 en in de buurt van Nieuwegein zo er ook 1 goeie zitten kan alleen niet op de naam komen ik laat hem ook chippen maar niet voor de Pk`s aangezien ik er vrij weinig meej win met de 2.0 ik doe het voor het soepeler overschakelen en doortrekken van de wagen.. want tenslotte optrekken is veel leuker dan hoge top snelheid ;D
|
|