|
Post by speedyboz on May 7, 2009 11:13:54 GMT 1
vanmorgen effekes bij de garage geweest om wat na te vragen.
hier even 2 dingen die voor ons van belang zijn uit het rdw keurings journaal:
- neon verlichting: Neon verlichting mag onder de auto blijven zitten voor de apk, mist deze vanaf binnen geschakeld kan worden en niet gelijk met het contact aangaat bij het starten van de auto en/of aanzetten van de normale verlichting.
- hoogte verstelling koplampen: De hoogte verstelling van de koplampen moet het doen als deze aanwezig is in de auto bij alle soorten koplampen. dus ook als je angel-eyes hebt en het bedienings paneeltje van de verstelling binnen aanwezig is.
Greetz, SpeedyBoZ
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on May 7, 2009 16:09:04 GMT 1
Dat van die neon weet ik en van die koplampen is voor mij niet van toepassing. Heb je misschien ook iets gehoord over xenon verlichting want eerst was het altijd zo van autos van na 2006 of 2007 dat ie met xenonverlichting koplampsproeiers moesten hebben en van bouwjaren daarvoor niet geloof ik. Nu hoorde ik laatst dat dat ook weer is veranderd, dat alle auto's die xenon hebben koplampsproeiers moeten hebben ongeacht het bouwjaar. Weet hier iemand meer over te vertellen??? Grtzzzzzz
|
|
|
Post by speedyboz on May 7, 2009 16:12:06 GMT 1
heb ut ook effe nagevraagd, wat hun zeggen is dat de auto's van voor 2006 gewoon xenon mogen hebben en de rest aan die eisen moeten voldoen, echter zijn ze wel aan het proberen het achteraf inbouwen van xenon te gaan verbieden, maar komt waarschijnlijk niet.
Greetz, SpeedyBoZ
|
|
|
Post by speeddemon on May 7, 2009 17:03:47 GMT 1
Dat is lekker dan..
Ik heb zo'n in-hoogte-verstel schakelaar...Maar dat zit vanuit de fabriek al niet aangesloten op de lampen van de crx..
Originele lampen of niet..dat ding werkte dus standaard al niet..!!!
|
|
|
Post by Mathijs on May 8, 2009 11:07:37 GMT 1
heb ut ook effe nagevraagd, wat hun zeggen is dat de auto's van voor 2006 gewoon xenon mogen hebben en de rest aan die eisen moeten voldoen, echter zijn ze wel aan het proberen het achteraf inbouwen van xenon te gaan verbieden, maar komt waarschijnlijk niet. Greetz, SpeedyBoZ Die regel is er nu dus al, sinds 1 Mei. Je moet goedgekeurde lichtunits hebben: Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen") horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen. Bron: www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/Wijzigingen%20RVV%20per%201%20mei%202009-deftekst1_tcm195-244002.pdfDit geldt dus voor alle auto's en hieraan zit geen jaartal.
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on May 9, 2009 18:59:47 GMT 1
Oke thanx. Dan weet ik dat ik met de keuring volgende keer even orginele lampen erin trap dan. Grtzzzz
|
|