|
Post by paul106gti on Jan 26, 2009 12:26:44 GMT 1
Ik zit met een klein probleempje,
Heb een paar mooie velgen gezien maar die paste niet goed vanwege de ET waarde.
Nu konden ze de velgen bestellen met andere ET waarde waardoor ze wel zouden passen. Nu blijkt achteraf dat de velgen gemaakt moeten worden waardoor het productieproces aangepast moet worden wat er op neer komt dat ik 240 euro meer kwijt ben voor de velgen.
Nu kwamen hun met het idee om er spoorverbreders onder te zetten niet van 4 of 5 cm maar van een mm of 8-10 zodat het eventueel wel zou passen.
De andere optie zou zijn een kleinere maat velgen dan zou het zo ie zo passen.
Wat adviseren jullie, zelf ben ik niet gek op spoorverbreders maar misschien dat paar mm geen kwaad kan, ze worden dan ook op de auto vastgelijmd en goed geschroefd etc. . .
|
|
|
Post by speeddemon on Jan 26, 2009 14:13:10 GMT 1
Ik heb mij wel eens laten vertellen dat brede spoorverbreders de druk op je as kunnen verplaatsen waardoor het niet zo goed is voor de levensduur ervan.
Wat hiervan waar is weet ik niet,
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 26, 2009 17:28:36 GMT 1
IK heb ook ergens gehoord/gelezen dat spoorverbreders niet goed zijn daarom ben ik er eigenlijk geen voorstander van.
Maar omdat het hier om 5-10mm gaat is het misschien wel te doen, we praten niet over centimeters.
Ik denk dat ik gewoon ga passen met spoorverbreders en dat ik uiteindelijk als het past dat ik dan die andere velgen bestel.
lijkt me tot nu toe de beste oplossing
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jan 26, 2009 18:43:10 GMT 1
13 inch nemen en plat op de grond die franse shit. Whoehahaha. Gewoon 15 of 16 inch nemen man, groot zat voor die peus. Grtzzzzz
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 26, 2009 19:11:55 GMT 1
13 inch nemen en plat op de grond die franse shit. Whoehahaha. Gewoon 15 of 16 inch nemen man, groot zat voor die peus. Grtzzzzz heb al bekant 13 inch
|
|
|
Post by ricow on Jan 27, 2009 7:07:56 GMT 1
verlagen werkt ook mee aan slijtage van de auto veel bredere velgen werkt ook mee aan slijtage van de auto... zo ook spoorverbreders... maar als je spoorverbreders van een paar MM pakt. zal dat niet echt heel veel schelen met de huidige setup. als je spoorverbreders pakt met CM's verschil word het echt verplaatst idd... en zal het wel wat meer slijten ik heb zelfs een tijd met dikke carrosserieringen gereden als spoorverbreders
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 27, 2009 11:56:03 GMT 1
mijn auto is breder dus horen daar bredere velgen bij. morgen velgen met spoorverbreders passen als dat gaat bestel ik gewoon die velgen met andere et waarde waardoor het goed komt regelmatig na laten kijken dan moet het goed komen denk ik zo misschien is 17inch wel niet te realiseren en wordt het 16 inch dus dan moet het helemaal goed komen
|
|
|
Post by ricow on Jan 27, 2009 15:38:31 GMT 1
nja, ik ben van mening dat als je TE grote wielen onder een relatief kleine auto legt, dat je dan net zo'n rolschaats krijgt
|
|
|
Post by speedyboz on Jan 27, 2009 19:15:15 GMT 1
let op dat je voor de apk je as niet meer dan 60mm mag verlengen dit omdat er dan krachten op je as komen te staan waar de as niet op berekend is. met het gevolg dat je bevestigings punten los kunnen scheuren of in het uiterste geval je as kan breken.
bij 30mm verlening van je as kan de kracht op de as al met ong de helft toenemen.
even een voorbeeldje.
je auto is 1000kg en bij een perfecte gewichts verdeling heb je dan 250kg per wiel. als je dan door een kuil of over een hobbel gaat wordt dit logischerwijs meer door de kracht die op je as komt. als je de as nu verlengd kan dit oplopen tot zo'n 400kg oplopen.
Greetz, SpeedyBoZ
|
|
|
Post by ricow on Jan 27, 2009 21:10:18 GMT 1
en wat bedoel je met de as verlengen? door die spoorverbreders? dan zouden bredere velgen ook de as verlengen? omdat het vast zit aan de as? ik begrijp je uitleg wtb assen niet helemaal?
vind dit nogal een interessant onderwerp, en heb me er al aardig in verdiept maar met betrekking assen verlengen?
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 28, 2009 17:47:13 GMT 1
Ik kom net terug van de bandenboer. daar zijn we gaan passen en kijken wat er mogelijk was. achter 17 x 195 x 40 en voor 16 x 195 x 40 achter zitter er dan spacers tussen van 15mm en voor komen dan 16 inch met andere et waarde waardoor die in totaal 11 mm naar buiten komen. Nu twijfel ik of ik achter 17 inch en voor 16inch pak, of gewoon rondom 16inch. Wat zouden jullie doen? (melvin jouw antwoord weet ik al )
|
|
|
Post by ricow on Jan 28, 2009 18:38:35 GMT 1
ligt eraan hoe het oogt denk ik, als het echt een hotrod word zou ik gewoon 16 rondom doen
|
|
|
Post by paul106gti on Jan 28, 2009 18:51:54 GMT 1
valt opzich wel mee denk scheelt denk 2,5 cm he maar ik denk dat het 16inch rondom wordt ivm met verlagen in de toekomst eventueel
|
|
|
Post by mikey on Jan 28, 2009 20:02:04 GMT 1
ik zou gewoon rondom 16 inch pakken paultje, heb ik ook en als je eens in de zoveel tijd even je velgen eraf haalt en je spacers even schoon maakt en je ophangpunten dan hoef je nergens last van te hebben
mzzl mikey
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jan 29, 2009 16:50:41 GMT 1
Zeker wel 16 inch rondom, hahahaha. Is idd. ook beter als je eventueel nog wil gaan verlagen denk ik zo. Ben benieuwd man....... Wanneer gaan ze er ongeveer op komen denk je? Grtzzzzzz
|
|