|
Post by colin on Jan 4, 2009 17:39:08 GMT 1
Hee,
Ik heb gelezen dat bij 3 puntgordels geen gebruik meer gemaakt kan worden van de achterbank. Mijn vraag is dus of dit bij de 4 puntsgordels ook is of heb je hier ook een oplossing voor dat er wel gebruik gemaakt kan worden van de achterbank?
|
|
|
Post by speeddemon on Jan 4, 2009 18:39:18 GMT 1
Je krijgt zoiezo banden naar achter met racegordels... Kan dus niemand meer op een veilige manier achterin zitten. Gordels moeten met een zo groot mogelijke hoek bevestigd worden. Net achter de voorstoelen de gordels aansluiten is dus niet verstandig door de krachten die vrijkomen bij een ongeval. Ik wil het namelijk zoiezo niet op mijn geweten hebben dat bij een noodstop de passagier achterin met zijn nek langs de gordel sleept en daarmee half ont..najah, het is wel duidelijk denk ik
|
|
|
Post by //\\//\\elvin--->CORSA GSI on Jan 5, 2009 18:38:53 GMT 1
Achterbank eruit halen, probleem opgelost. Allemaal extra gewicht. Hahahahaha. Grtzzzzzz
|
|
|
Post by ricow on Jan 8, 2009 8:06:27 GMT 1
idd, makkelijk op te lossen let wel op dat je degelijke gordels koopt... en niet de willekeurige goedkoopste die je als eerste tegenkomt... beter zoek je er 1 uit die goedgekeurd is, en die makkelijk los te klikken is. het gaat tenslotte om je eigen veiligheid probeer ze dus ook daadwerkelijk uit voor je ze koopt. wat je niet wilt, MOCHT je een x snel uit de auto moeten (niet te hopen natuurlijk) en je krijgt je gordel niet los... en bedenk ook of je je oude gordels eruit wilt halen... stel je wil terug naar origineel ooit. laat ze er dan ook gewoon lekker inhangen. heb ooit gordels in een auto moeten monteren... kutklus :@
|
|
|
Post by speeddemon on Jan 8, 2009 19:59:49 GMT 1
Het is idd wel zo slim om gelijk gordels met een E-keur of iets te kopen. Ik kocht de eerste keer ook meteen goedkoop spul op een beurs... (Ik was zo naïef om te denken dat ze op dit gebied niet echt zooi zouden verkopen..) Het plaatsen in de crx viel gelukkig wel mee, daar zitten achterin het C-style al gaten speciaal voor racegordels. Het wel of niet verwijderen van de originele is idd ook iets om bij stil te staan. Ik heb de originele aan mij (bestuurderskant) gewoon verwijderd. De bijrijderskant zitten ze allebij nog in. (origineel + 3-punts) Vooral vrouwen vinden het heel vervelend omdat die 3/4 puntsgordels niet echt op een fijne plek uitkomen als ze vast zitten! (Laat staan als je dan ook nog eens hard moet remmen;))
|
|
|
Post by exclusivedinkytoy on Feb 8, 2009 19:17:22 GMT 1
ik heb nog een setje zwarte tekoop liggen zie ook tekoop op dit forum.hoef dr niet veel voor te hebben bied maar
|
|