|
Post by stanley on Jan 28, 2008 21:35:33 GMT 1
hallo mede autoliefhebbers ik heb een vraagje sinds vorige week doet mijn rem erg vreemd en het wordt steeds erger als ik aan eht rijden ben en ik wil dus remmen schiet mijn rempedaal naar de bodem ik moet hard drukken met gevolg dat ik vol in de remmen ga om te kunnen stoppen hij pakt gewoon mijn rem niet meer dus iemand al eens meegemaakt of idieen wat het zou kunnen zijn?en eventuele kosten om het te laten repareren aangezien ik een 106 ga kopen wil ik niet teveel uitgeven vandaar mvg stanley
|
|
|
Post by polosteroid on Jan 28, 2008 21:38:33 GMT 1
ik zeg gauw die 106 kopen
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 21:39:37 GMT 1
ik denk zo eerste verhaal te horen dat de hoofdremcilinder kapot is. als je een paar keer pompt op het pendaal heb je dan wel weer gewone druk op het rempedaal of ook niet? voldoende remvloeistof? laat maar weten kan wel kijken weet wel dat de remcilinders achter gewoon weg een kwaal zijn bij franse auto's je hoeft er maar te kijken of aan te denken en ze zijn lek maar das dit probleem iedersgeval niet. mvg corné
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 21:40:27 GMT 1
jorie mee eens gauw inruilen ofzo en dan er niets over zeggen als hun het zeggen dan hebben hun het kapot gemaakt mvg corné
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 21:41:48 GMT 1
ja remvloeistof is ok en als ik pomp dan schiet hij door sos pakt hij eventjes goed en dan weer niet en ook als ik me versnelling in zn vrij zet remt hij iets beter maar nog niet top maar wat zou dat ong kosten moet eigenlijk nog 2maandjes ermee doen:$ die 106 is van een bekende van me die gaat een jaar naar peru dus koop die 106 vrij goedkoop over vandaar maar dat is pas in april dat ze gaat verhuizen
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 21:42:30 GMT 1
jorie mee eens gauw inruilen ofzo en dan er niets over zeggen als hun het zeggen dan hebben hun het kapot gemaakt mvg corné hahahaha ja dat zou mooi zijn als ze erin trappen hahaha
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 21:46:21 GMT 1
ja kan zeer goedkoop zou zeggen ga op de sloop een hoofdremcilinder halen denk dat het daarin zit denk dat je voor een euro of 50 al een andere heb vraag wel voor bonnetje zou hij niet goed zijn kan je altijd terug gaan zeg maar. als je hem dan monteerd wel goed ontluchten anders heb je het probleem nog dan is het lucht in de leiding.
maar zo te horen zijn de rubbers op de cilinder kapot.
mvg corné
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 21:50:30 GMT 1
ok en die rubbers zijn ook te vervangen enz?ben niet zo van de autoreperaties (ben ook maar kok)tsjah bedoel ik vindt het zonde om er flink wat aan uit te geven terwijl ik daar ook mooie spullen voor mn volgende auto voor kan kopen hahaha
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 21:55:12 GMT 1
ja nee dat snap ik ook wel maar kan beter een complete hoofdremcilinder halen dan alles gaan reviseren want dat is wel zo'n k*t werk he dat wil je niet geloven heb het een keertje uit elkaar gehad op school maar je ben gewoon een dag zoet alles netjes op scheuren demonteren schoonmaken invetten met speciaal vet en das nog niet zo erg dan maar heb je wondjes dan steekt die remvloeistof ook nog eens als de neten en begin naar een tijdje goed flink te jeuken daar wor je ban van maar is gewoon makkelijker om op de sloop te halen en anders help ik wel keertje mvg corné
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 21:57:12 GMT 1
ok nee dan weet ik dat ga ik morgen even kijken of ze er hier 1hebben liggen dan is het gewoon goed voorlopig moet wel veilig kunnen rijden:P zoiezo alvast heel erg bedankt vindt eht echt relaxed dat iedereen hier elkaar helpt enz echt top!! heb het helemaal naar mn zin hahaha
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 22:00:19 GMT 1
oke dan dan horen we het wel als het dan verholpen is maar zorg er voor dat je de ontluchtings nippels niet afdraait das namelijk lastig met ontluchten mvg corné
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 22:01:00 GMT 1
nou corn'e bedankt voor de tips maar ik ben bang dat ik niets zelf ga uithalen met die rem hahaha ik hou het wel bij het koken en het rijden dan komt het allemaal goed:P
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 22:02:49 GMT 1
oke dan wil ook wel keertje voor je kijken hoor dan wil ik het wel oplossen voor jhu weet eigelijk niet waar je vandaan kom?
mvg corné
|
|
|
Post by stanley on Jan 28, 2008 22:04:59 GMT 1
ik kom uit de mooiste stad van heel nederland Rotterdam hahaha nee heel erg bedankt maar heb zelf eerlijk gezegd erg weinig tijd en als ik tijd heb is het altijd savonds laat horeca uren en dagen laatste tijd erg druk dus vaak 6,7dagen per week werken morgen ochtend eventjes tijd dus scheur even snel langs de sloop en garage maar erg bedankt en zeker weten dat ik snel naar een meeting kom als ik vrij heb gekregen in het weekend hahaha mvg stan
|
|
|
Post by monteurtje on Jan 28, 2008 22:06:12 GMT 1
is goed zien we de auto daar nog een keertje verschijnen
mvg corné
|
|