|
Post by DIAMO!! on Oct 29, 2010 22:28:17 GMT 1
- Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - -
|
|
|
Post by mikey on Oct 30, 2010 8:19:56 GMT 1
- Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - Mikey en Wilma -
|
|
|
Post by DIAMO!! on Oct 30, 2010 17:35:11 GMT 1
btw ik denk dat wij niet eens mee kunnen........ Duitsland is toch verplicht winterbanden !!!!! en kweet niet of ik die dan heb !!!
|
|
|
Post by paul106gti on Oct 31, 2010 13:30:40 GMT 1
- Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - Mikey en Wilma - Paultje (Ada?)
|
|
|
Post by ozzy11 on Oct 31, 2010 21:34:51 GMT 1
Dennis.. Ik heb een beetje gegoogled en het zit zo. - pas bij echte winterse omstandigheden is het verplicht - als het het gewoon zacht weer is zonder sneeuw kunnen ze je geen boete geven omdat de Duitse wet geen winterbanden kent maar alleen je banden aanpassen aan het weer. Als het weer gewoon redelijk is kunnen ze je niets maken.
Dit is wat ik heb gelezen, maare ik rij gewoon hoor. Ik heb goede banden waar ik gerust mee door de sneeuw kan rijden dus ik maak me geen zorgen.
X oz
|
|
|
Post by DIAMO!! on Nov 1, 2010 9:11:26 GMT 1
klopt idd Ozzy....... ik heb dit op de site van de ANWB gevonden Wanneer is het gebruik van winterbanden in Duitsland verplicht?Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis. Wat zijn winterse omstandigheden?Van winterse omstandigheden is in elk geval sprake bij sneeuw, ijs of gladheid. Er zijn nog geen rechterlijke uitspraken over welke weersomstandigheden dat nu precies zijn. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen en u via onze site op de hoogte houden. De verplichting tot een winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof. Geldt er voor gebruik van winterbanden een vaste periode?Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is. Finland en Oostenrijk kennen wel een vaste periode. In Oostenrijk is het vanaf 2008 verplicht -tussen 1 november tot 15 april- bij winterse omstandigheden op alle wielen winterbanden te voeren en/of sneeuwkettingen op de aandrijfwielen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek toebrengt. In Finland zijn winterbanden verplicht van 1 december tot 1 maart. Dusss we wachten gewoon het weer af
|
|
|
Post by acrossa on Nov 2, 2010 8:11:19 GMT 1
hey hey wanneer willen we gaan?? dan kunnen nicole en ik ook wel mee en anders sleur ik ze wel mee - Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - Mikey en Wilma - Paultje (Ada?) - Adri en Nicole (ovb van dag)
|
|
|
Post by DIAMO!! on Nov 2, 2010 9:09:56 GMT 1
we gaan Zaterdag 4 December !!
|
|
|
Post by paul106gti on Nov 2, 2010 16:09:03 GMT 1
- Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - Mikey en Wilma - Paultje (ovb van werk) (Ada?) - Adri en Nicole (ovb van dag)
|
|
|
Post by exclusivedinkytoy on Nov 2, 2010 20:21:16 GMT 1
bij ernstig slecht winters weer zul je inderdaad op wintervelgen moeten rijden,maar dat zou ik onder zulke omstandigheden zowieso doen....
als t nu alleen wat kouder is en verder geen sneeuw of weet ik wat voor onzin zsl het allemaal nog best meevallen.
boetes waren voor duitsers 20euro voor buitenlanders 40euro contant........das nou ook de kosten nog niet echt....
|
|
|
Post by acrossa on Nov 2, 2010 23:17:23 GMT 1
ga ik t er met de vrouw over hebben horen jullie nog
|
|
|
Post by paul106gti on Nov 3, 2010 5:42:26 GMT 1
Mocht er interesse zijn kan ik wel kijken voor een 8 persoons busje eventueel!
Kosten zullen rond de 100 euro bedragen in totaal.
Bij genoeg animo kan ik kijken of ik wat kan regelen met de zaak.
Dagprijs is 40 euro inclusief 40km, vanaf die 40 km betaal je 0,15cnt de km.
Het is ongeveer 400km vanaf mijn huis dus kunnen we voor 100euro 440 km rijden.
Ik hoor het wel.
Groeten Paul
|
|
|
Post by matheeuwissen on Nov 3, 2010 15:26:48 GMT 1
jij gaat niet terug met die bus paul ?
|
|
|
Post by paul106gti on Nov 3, 2010 15:51:30 GMT 1
heen en weer 400 km I am sorry
|
|
|
Post by acrossa on Nov 3, 2010 17:56:57 GMT 1
- Michiel - Ozzy en Tessa - Matty - Eric - Dennizz en Marieke - Bas en Annemiek (de tekenaar en zijn vriendin) - Mikey en Wilma - Paultje (ovb van werk) (Ada?)
helaas kunnen ik en nicole niet mee, want die dag zat helaas al volgeboekt :s
|
|