Oeh, Ik moet even m'n excuses aanbieden, want ik ben dit forum een beetje uit het oog verloren :oops:
Dusss, ik zal jullie maar wat verblijden met wat meer foto's en updates
Ik zal bij het begin beginnen
..
Nadat ik een tijdje had rond getuft, was het tijd om naar de RDW te gaan:
Bij de RDW heb ik het voor elkaar kunnen krijgen, met een beetje slap lullen en lief aankijken, dat ik 18:2 kenteken mag voeren
.
Dus na veel wachten en ongeduldig wachten, kreeg ik ze eindelijk binnen:
Helaas bleken de velgen die eronder zaten, behoorlijk krom te zijn, dus moesten andere velgen eronder gegooid worden... Dus gelijk maar 18" eronder gezet met een lekkere lage ET waarde, zodat de velgen ook een stuk verder naar buiten komen te staan:
Helaas zat de FTO behoorlijk onder de lichte krassen, dus zodoende ben ik (samen met een vriend) de hele dag aan het poetsen en polijsten geweest, om de FTO weer een beetje fatsoenlijk te maken
:
Alleen plotseling begon ik me te irriteren aan de oranje zijknippers... Ik vond het niet zo heel netjes staan, dus zijn ze vervangen door MX-5 knipperlichten
:
En vervolgens heb ik vooral een beetje rondgereden en de FTO op de Autobahn losgelaten:
OK, hij gaat maar 180 (begrensd), maar wat een beest is het op de weg :shock:
Toen na een tijd niks gedaan te hebben, was het tijd dat er een nieuwe set banden onder moesten komen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Bridgestone Potenza S001 (225/35/R18)
En toen had ik de eerste tegenslag met de FTO. Tijdens het gas geven begon de hele auto als een gek te trillen. Na een onderzoek bleek de achterste motorsteun kapot te zijn.
Nadat deze vervangen was.... Kwam echter het 2e probleem tevoorschijn...
De linkeraandrijfas had ongelofelijk veel speling
. Na een paar weken wachten had ik eindelijk een andere as binnen en was het klussen geblazen.
En zie hier de kapotte tripode koppeling:
De naaldlagers waren eruit geslagen, met dit als gevolg... Nadat ie vervangen is, rijd de FTO ineens stukken beter
.
En wat zijn de komende plannen?
Eind volgende week gaat er een bestelling de deur uit en wordt daarna het volgende geplaatst:
- Katvervanger:
- RVS Downpipe:Helaas is er qua meetings vorig jaar helemaal niks van terecht gekomen, maar dit jaar wil ik er toch wel aardig wat gaan bezoeken
.
Ik ga uiteraard ook m'n best doen om dit jaar jullie meeting te kunnen bezoeken
.
Dus wie weet zie ik jullie dit jaar